4 Trenduri revoluționare pentru magazinele
online în următorii 10 ani

Buna funcționare a unui magazin online la ora actuală presupune să fim întotdeauna la curent cu cele mai noi informații, trenduri și predicții. Astfel, este mai mult decât recomandat să analizăm evoluția magazinelor online din trecut și până astăzi, totul pentru a înțelege pe deplin cerințele clienților noștri. Pentru a le putea oferi clienților o experiență deosebită privind cumpărăturile online, este necesar să abordăm chiar și cele mai mici detalii din perspectiva lor de utilizatori și consumatori finali.

În cele ce urmează vă oferim câteva dintre principalele strategii la care trebuie să apeleze orice magazin online în următorii zece ani pentru a-și atrage și menține clienții:

Chatbot-urile – un pas spre viitorul magazinelor online
Probabil știți deja că chatbot-urile sau talkbot-uri (cunoscute și sub denumirea de Bot, Entitate de Conversație Artificială sau IM bot) reprezintă acele programe computerizate, prin intermediul cărora se pot întreține cu ușurință conversații în formă scrisă. Ei bine, în următorul deceniu, este mai mult decât probabil să observăm o creștere a popularității și notorietății chatbot-urilor în cadrul magazinelor online.

La momentul de față, există deja câteva branduri de renume care folosesc aplicația de chat cu scopul de a înțelege mai bine preferințele potențialilor clienți. Așadar, dacă doriți ca magazinul dumneavoastră online să se bucure și în viitor de succes în rândul utilizatorilor, este mare posibilitatea ca implementarea acestor funcționalități cum sunt chatbot-urilor să fie nota personală de care va avea nevoie afacerea dumneavoastră pentru a crește.


Crearea unui viitor sustenabil al magazinelor online cu ajutorul inteligenței artificiale
Dorința de a îmbunătăți căutarea unui produs în cadrul unui magazin online este o funcționalitate care merge „mână în mână” cu personalizarea magazinului online asistată de inteligența artificială. Astfel, clientul va beneficia de o opțiune cu mult mai eficientă decât până acum, fiindu-i afișate cele mai relevante produse în funcție de preferințele, gusturile, stilul și nevoile sale.


Magazinele online și realitatea virtuală
Este posibil să vă întrebați cum ar putea deservi realitatea virtuală scopului magazinelor online, mai ales datorită faptului că aceasta a fost integrată până acum doar în gaming (jocuri video). Ei bine, Google este pe cale de a implementa un nou proiect ce include funcționalități pe baza realității virtuale, astfel încât fiecare persoană să poată vedea produsele pe care le dorește, să navigheze prin departamentele unui magazin și să selecteze exact articolele necesare fără prea mult efort și fără a-și părăsi măcar locuința.


Achiziții integrate
Asistenții vocali, așa cum este Siri, au devenit extrem de populari în ultimul timp. Astfel, cumpărăturile online în viitor vor înlocui nevoile actuale ale oamenilor de a interacționa cu personalul unui anumit magazin. Mai precis, cu ajutorul funcționalităților de achiziții integrate vom beneficia de ajutor în alegerea nuanței potrivite de fond de ten, articolele de îmbrăcăminte care se pretează cel mai bine stilului propriu și numeroase alte asemenea facilități.
Prin intermediul achizițiilor integrate, clienților li va oferi un nivel de personalizare extrem de ridicată în ceea ce ține de cumpărăturile online, conducându-se implicit la creșterea vânzărilor.

După cum puteți observa, viitorul cumpărăturilor online ne rezervă nenumărate suprize plăcute pentru ca fiecare dintre noi să beneficieze de experiențe cât mai eficiente în sesiunile de shopping. Fiecare afacere care activează prin intermediul unui magazin online trebuie să fie pe deplin pregătită pentru a se adapta tuturor schimbărilor cum sunt cele menționate anterior.