Află cele mai importante tactici SEO pentru a crește vânzările magazinului tău online

Doriți să vă creșteți vânzările business-ului dumneavoastră? Principalul aspect care trebuie să vă intereseze este procesul SEO (Search Engine Optimization). Cum funcționează? Un clasament SEO mai bun vă va ajuta afacerea să ajungă în topul rezultatelor pe motoarele de căutare (deci un plus de vizibilitate), acțiune care la rândul său va genera creșterea numărului de clienți și, bineînțeles, rezultatul final se traduce prin creșterea vânzărilor. Așadar, în cele ce urmează am selectat acele tactici SEO care vă pot ajuta să vă dublați sau chiar triplați vânzările magazinului dumneavoastră online.


1. Cât de bine poziționată este afacerea dumneavoastră?
Este imposibil să începeți optimizarea conținutului de pe site-ul dumneavoastră sau să încercați să vă îmbunătățiți clasamentul SEO dacă nu știți cât de bine poziționat este magazinul dumneavoastră online la momentul de față din acest punct de vedere. Așadar, primul pas pentru creșterea vânzărilor este realizarea unei analize a website-ului dumneavoastră, precum și a conținutului său. Bineînțeles, astfel de procese nu sunt deloc greu de efectuat dacă dispuneți de uneltele potrivite. La ora actuală, există nenumărate metode prin care să puteți realiza analize SEO de acest gen (ex: SEO Analyzer, SEO Site Checkup).


2. Perfecțiunea trebuie să fie atu-ul conținutului din cadrul site-ului dumneavoastră
Indiferent ce secțiune de text aveți în vedere, conținutul efectiv din cadrul site-ului trebuie să fie perfect. Spre exemplu, atunci când intrați pe magazinul online oficial al brandului Adidas, nu vă așteptați să găsiți greșeli ortografice. În cazul în care descrierile produselor ar fi pline de astfel de greșeli, în mod cert nu ați cumpăra nici un articol de la această firmă și nu ați reveni prea curând pe site-ul său. Acest aspect trebuie să fie valabil și în cazul propriului magazin online: clienții se așteaptă la perfecțiune! Prin urmare, verificați conținutul site-ului cu atenție, în special gramatica textelor. Clasamentul SEO poate fi serios afectat de asemenea greșeli gramaticale.


3. Optimizați conținutul
Printre principalele sarcini pe care trebuie să le îndepliniți în îmbunătățirea clasamentului SEO se numără și optimizarea conținutului de pe site. Fie că este vorba despre descrierile produselor, despre articolele din cadrul blog-ului sau despre conținutul paginilor de destinație, există multe de făcut. În acest sens, este vital să nu neglijați densitatea cuvintelor cheie, să țineți cont de lizibilitatea și de precizia conținutului de pe site. Într-adevăr, acesta este un proces care poate consuma destul de mult timp, însă nu poate fi grăbit sau evitat. Vă puteți ajuta apelând la servicii profesionale de copywriting SEO.


4. Optimizarea site-ului
Odată ce conținutul este optimizat, următorul pas spre creșterea vânzărilor constă în a vă focusa efectiv pe optimizarea magazinului online. În acest sens, există numeroase acțiuni pe care le puteți întreprinde. Spre exemplu, magazinul dumneavoastră online este optimizat pentru a fi accesat de pe dispozitive mobile? Este ușor de utilizat și navigat? Dacă răspunsul la aceste întrebări este negativ, atunci clasamentul SEO este și el afectat considerabil. Totuși, nu trebuie să vă îngrijorați, vă puteți ajuta de nenumăratele instrumente online special create cu acest scop spre a vă identificat și îndrepta problemele cu care vă confruntați. 5. Este conținutul de pe site valoros pentru potențialii clienți? Deși poate sună surprinzător, Google va clasifica site-ul dumneavoastră și alte site-uri similare în funcție de cât de valoros este conținutul pentru cititori. Așadar, este mai mult decât important să analizați cum ar considera utilizatorii informațiile prezente la momentul de față pe site. Recitiți conținutul de cel puțin două ori pentru a vă asigura că „oferiți” un plus de valoare și informații utile cititorilor.


6. Lungimea conținutului
În legătură directă cu aspectele menționate mai sus privind conținutul valoros se numără și lungimea sa, deoarece poate afecta în mare măsură clasamentul SEO. Spre exemplu, Google consideră o cantitate valoroasă de conținut ca fiind în jur de 2.000 de cuvinte. Bineînțeles, aceasta depinde și de natura articolului creat de dumneavoastră. Un articol foarte valoros pentru utilizatori poate cuprinde la fel de bine și 500 de cuvinte. Similar exemplului precedent, vă recomandăm să recitiți textele înainte de a le publica pe site.

După cum puteți observa, există nenumărate lucruri pe care le puteți face cu scopul de vă „stimula” clasamentul SEO al magazinului dumneavoastră online. Trebuie să aveți ca stimulent și ca motivație obiectivul final al afacerii dumneavoastră, și anume: creșterea vânzărilor